Voor | : | cultuurprofessionals |
Datum | : | 9 en 23 maart 2021 (9.30 - 12.00) |
Kosten | : | gratis dankzij projectsubsidie Speciaal Verbeeld van het FCP |
Niveau | : | post-hbo |
Locatie | : | nader te bepalen |
Ben jij een kunstvakdocent werkzaam in het speciaal onderwijs en vind jij het belangrijk de verbeelding aan te spreken van leerlingen? Dan is deze training geschikt voor jou!
Uit het onderzoek Speciaal Verbeeld is gebleken dat kunstonderwijs bijdraagt aan de ontwikkeling van het beeldend vermogen van leerlingen. Een jaar lang zijn lessen beeldende vorming en drama verzorgd voor leerlingen van vier schoolklassen waarbij de nieuwste inzichten en theoretische kennis over het beeldend vermogen zijn getoetst. Daardoor ontwikkelden leerlingen meer mogelijkheden om bijvoorbeeld uit hun ‘groef’ te komen en beter vorm te geven aan hun ideeën of emoties. De uitkomsten en aanbevelingen van dit onderzoek zijn vertaald naar praktische handvatten voor het verdiepen van jouw creatieve lespraktijk in het speciaal onderwijs.
De training kun je beschouwen als een aanvulling op de training ‘Voor de klas in het speciaal onderwijs’ van Plein C.
De module bestaat uit twee bijeenkomsten van 2,5 uur. Tussen de bijeenkomsten voer je een observatieopdracht uit op de school waar je werkt en voer je een gesprek met een groepsleerkracht over verbeelding.
Studielast: ca 10 uur
Startniveau: je hebt de training “Voor de klas in het speciaal onderwijs” van Plein C gevolgd en/of bent zeer ervaren met het werken in het sbo. Bij voorkeur geef je op dit moment les op een sbo school. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier.
Het komende jaar maakt Plein C deze module geschikt voor een bredere doelgroep.
De training wordt gekenmerkt door actief leren en het praktisch toepassen van de nieuwste inzichten over verbeelding van kinderen in het speciaal onderwijs.
Trainingen Plein C & COVID-19
inspiratie en informatie
sluit je aan bij het netwerk!
Ben jij een kunstvakdocent werkzaam in het speciaal onderwijs en vind jij het belangrijk de verbeelding aan te spreken van leerlingen? Dan is deze training geschikt voor jou!
Uit het onderzoek Speciaal Verbeeld is gebleken dat kunstonderwijs bijdraagt aan de ontwikkeling van het beeldend vermogen van leerlingen. Een jaar lang zijn lessen beeldende vorming en drama verzorgd voor leerlingen van vier schoolklassen waarbij de nieuwste inzichten en theoretische kennis over het beeldend vermogen zijn getoetst. Daardoor ontwikkelden leerlingen meer mogelijkheden om bijvoorbeeld uit hun ‘groef’ te komen en beter vorm te geven aan hun ideeën of emoties. De uitkomsten en aanbevelingen van dit onderzoek zijn vertaald naar praktische handvatten voor het verdiepen van jouw creatieve lespraktijk in het speciaal onderwijs.
De training kun je beschouwen als een aanvulling op de training ‘Voor de klas in het speciaal onderwijs’ van Plein C.
De module bestaat uit twee bijeenkomsten van 2,5 uur. Tussen de bijeenkomsten voer je een observatieopdracht uit op de school waar je werkt en voer je een gesprek met een groepsleerkracht over verbeelding.
Studielast: ca 10 uur
Startniveau: je hebt de training “Voor de klas in het speciaal onderwijs” van Plein C gevolgd en/of bent zeer ervaren met het werken in het sbo. Bij voorkeur geef je op dit moment les op een sbo school. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier.
Het komende jaar maakt Plein C deze module geschikt voor een bredere doelgroep.
De training wordt gekenmerkt door actief leren en het praktisch toepassen van de nieuwste inzichten over verbeelding van kinderen in het speciaal onderwijs.
Trainingen Plein C & COVID-19