Ook de nieuwsbrief van Plein C ontvangen? Schrijf je in!

De beweging – speciaal voor cultuurpartners

Expertise

  • Bijeenkomst

Ben jij kunstenaar, muzikant, museummedewerker, theatermaker of een andere cultuurmaker én werk je voor het onderwijs? Sluit je dan aan bij De Beweging.

Bij De Beweging ontmoet je andere cultuurpartners die werken voor het onderwijs. Je leert van elkaar; van elkaars missers en successen. Tijdens de dynamische bijeenkomsten van De Beweging word je  geïnspireerd door nieuwe ontwikkelingen en inzichten in cultuur onderwijs. Met de nieuwe energie die dit oplevert, zet jij anderen in beweging: in je eigen organisatie én op school.

TWEEDE BIJEENKOMST
De Beweging nodigt je uit voor de TWEEDE NETWERKDAG over trends in het onderwijs.
Deze bijeenkomst organiseert Plein C samen met Hart.

Datum: vrijdag 30 juni 2017
Tijd: 13.00 – 17.00
Locatie: Architectuurcentrum Haarlem

Programma

13.00     Ontvangst met koffie en thee

13.30     Keynote Petra van Haren, voorzitter Algemene Vereniging Schoolleiders.  Wat gebeurt er in het hart van het onderwijs? Waar gaat het over op de werkvloer van een school? Petra van Haren gaat vooral in op de laatste inhoudelijke vernieuwingen. 

14.15     …. zet ons in beweging 

14.30     Pauze en verplaatsing naar de netwerksessies

  • Curious Minds – Kunsteducatie
    In het onderzoeksprogramma Curious Minds – Kunsteducatie staat het stimuleren van talentvol gedrag (zoals nieuwsgierigheid, exploratie en verwondering) van leerlingen centraal. Denk mee met Ineke Haakma over hoe talentvol gedrag van kinderen in het kunstonderwijs gestimuleerd kan worden.
  • Onderzoekend leren binnen wereldoriëntatie
    Frum van Egmond leidt de sessie in met onderwijsvernieuwing volgens de Noordwijkse Methode in het algemeen, en specifiek in relatie tot de kerndoelen wereldoriëntatie.  www.denoordwijksemethode.nl
  • Onderzoekend leren binnen het ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO)
    Onderzoekend leren is een vanzelfsprekend onderdeel in OGO. Als start van de sessie vertelt leerkracht Marijke van de Haterd over haar ervaringen hiermee. Ga met elkaar in gesprek over hoe cultuureducatie hier op kan inspelen.

16.05  Column: Scholen om van te leren
Twee scholen met een vernieuwd curriculum aan het woord

16.30     Afsluiting en netwerkborrel

 

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte en meld je HIER aan voor de nieuwsbrief van De Beweging

Hier lees je de tweede nieuwsbrief van De Beweging (april 2017)
Hier lees je de eerste nieuwsbrief van De Beweging (dec 2016)

Deel via social media

laden